در سال ۱۹۸۸، یافتن رابطه عاشقانه با کامپیوتر، بهنظر غیرممکن میرسید.

در دههٔ ۱۹۸۰، ایدهٔ دوستیابی با کمک کامپیوتر بسیار خاص و کماستفاده بود. اما در سال ۱۹۸۸، سامسونگ پیشبینی کرد که دیسکهای فلاپی نقش اساسی در آیندهٔ رمانس خواهند داشت؛ حتی اگر این ایده با اندکی طعنه نیز همراه بیان شده باشد.
سامسونگ در سرتاسر سال ۱۹۸۸ کمپین تبلیغاتیای در مجلات و روزنامهها اجرا کرد که به خوانندگان میگفت آینده بهطرز چشمگیری متفاوت از دههٔ ۸۰ خواهد بود. اما سامسونگ همچنان حضور خواهد داشت تا هر آنچه نیاز دارید، پشتیبانی کند.
یکی از آگهیهای کمپین سامسونگ، یک دیسک فلاپی آبی را نشان میداد که روی آن نوشته بود «دیسک تاریخنامه، زنان مجرد، رچستر، نیویورک». در متن ریزنویسی، محتویات دیسک بهصورت فهرست جامع برای ناحیهٔ مترو رچستر توضیح داده شده بود و هزینهٔ اضافی «۶۵ دلار» برای شهر نزدیک، المیرا، اشاره میشد.
متن زیر تصویر دیسک فلاپی چنین بود: «چگونه با زنان آشنا شویم. ۲۰۲۵ میلادی».

در زیر این بخش از آگهی، گرافیکی نشان داد برند سامسونگ به همراه متن «مانیتوری که در آن با آنها آشنا میشوید. ۲۰۲۵ میلادی». متن تبلیغ با عبارت «سامسونگ. آیندهٔ الکترونیک» به پایان رسید.

این تبلیغ خاص در شمارهٔ ۲۸ نوامبر ۱۹۸۸ مجله نیویورک منتشر شد و شاید به نظر ایدهای پیشبینانه برسد. امروزه ما بهراحتی میپذیریم که تقریباً همهٔ افرادی که به دنبال شریک عاطفی هستند، از برنامههای موبایلی استفاده میکنند، حتی اگر برخی افراد هنوز دو دهه پیش بهخاطر این موضوع حسخوری داشته باشند. در دههٔ ۲۰۰۰ اعتراف به اینکه شریک زندگیتان را آنلاین ملاقات کردهاید، کمی خجالتآور تلقی میشد.
چگونه میدانیم سامسونگ با کمی طعنه به ایدهٔ دوستیابی آنلاین میپرداخت؟ سایر آگهیهای این کمپین ۱۹۸۸ به ایدههای عجیب و غیرقابل باور برای آینده میپرداختند. یکی از آنها تصویری از مرتون داونی جونیور را نشان میداد که او را بهعنوان نامزد ریاستجمهوری سال ۲۰۰۸ معرفی میکرد. داونی، میزبان یک برنامهٔ گفتگویی و ستارهٔ «تلویزیون زبالهای» در دههٔ ۱۹۸۰ بود. او برنامهای تند‑راست داشت، در «وِرسِلمنیا» ظاهر شد و در یک قسمت از Tales from the Crypt نقشآفرینی کرد.
از نگاه سال ۱۹۸۸، داونی نامزدی نامحتمل برای ریاستجمهوری بهنظر میرسید. همانطور که یک آگهی دیگر از سری سامسونگ بهنظر میرسید که بهدراستی بهسختی ممکن است بهحقیقت تبدیل شود؛ این آگهی پیشبینی کرده بود که استیک تا سال ۲۰۱۰ بهعنوان غذای سالم شناخته شود.
دوباره، این امر در سال ۱۹۸۸ بهعنوان چیزی مسخره درنظر گرفته میشد. اما ما بهوضوح میدانیم که این مسخره نیست. استیک امروزه بهعنوان غذای سالم شناخته میشود، بهدلیل افرادی چون رابرت اف. کندی جونیور و جنبش MAHA او.

و اگر داونی زنده میمانده و در دههٔ ۲۰۲۰ برای ریاستجمهوری نامزد میشد، دیگر بهعنوان نامزد مسخره تلقی نمیشد. در واقع، زمانی که من در سال ۲۰۱۳ برای مجله Smithsonian چندتا از این تبلیغات سامسونگ را توصیف کردم، نمیدانستم آیندهٔ سیاسی ما چقدر احمقانه میشود، و اینگونه نوشتیم:
این آگهی در شمارهٔ اکتبر ۱۹۸۸ مجله Smithsonian منتشر شد و مرتون داونی جونیور را با سیگاری که از دهانش بیرون آویزان بود نشان میداد. (داونی در سال ۲۰۰۱ بهدلیل سرطان ریه درگذشت.) پیشگام «تلویزیون زبالهای» در این آگهی بهعنوان نامزد ریاستجمهوری در سال ۲۰۰۸ ظاهر میشود — ایدهای طنزآمیز در سال ۱۹۸۸، اما شاید وقتی برخی نامزدهای اخیر ریاستجمهوری را در نظر میگیریم، کمتر غیرعادی بهنظر برسد.
همانطور که میبینید، این لینک به صفحهٔ ویکیپدیا برای دونالد جی. ترامپ ارجاع میدهد … من بههیچوجه نمیدانستم که اوضاع تا چه حد عجیب خواهد شد.
دوستیابی آنلاین در سال ۲۰۲۵ بهطور کامل عادی است، حتی اگر سامسونگ در سال ۱۹۸۸ کمی به این ایده میخندید. بله، برخی تابلوهای اعلانات وجود داشت که مردم میتوانستند در جستجوی عشق از آنها استفاده کنند، اما اینها بهندرت رایج بودند. و اگر از این کمپین سامسونگ نکتهای بخواهیم بگیریم، این است که نمیتوانیم بهسادگی آننهایت عجیبترین ایدهٔ خود برای دنیای فردا را کنار بگذاریم؛ این ایدهها اغلب راهی برای تحقق پیدا میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید